آموزش فعال کردن تایید دو مرحله‌ ای PS4

بدیهی است که استفاده از قابلیت اعتبارسنجی دو مرحله ای یا two-step verification برای هر نوع حساب اینترنتی ای راهکار هوشمندانه ای محسوب می شود. این امنیت اضافه برای PS4 نیز بسیار لازم بود، چرا که نباید فراموش کرد که این نوع حساب حاوی اطلاعاتی نظیر شماره کارت اعتباری و روش های پرداخت می باشد.

در بین شرکت‌های بزرگی که خدمات و سرویس‌های فناوری را ارائه می‌کنند، سونی آخرین شرکتی بود که در نهایت تصمیم گرفت تا تایید دو مرحله‌ای را به کاربران خود ارائه کند. شرکت‌هایی همچون اپل، مدهاست چنین شیو‌ه‌ای را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند تا امنیت حساب‌های کاربری بالاتر برود. این شیوه، با ساختار خود امنیت حساب کاربری را بالاتر می‌برد و مانع از هک شدن حساب توسط هکرها می‌شود. اما ایده «تایید دو مرحله‌ای» دقیقا چیست؟ تایید دو مرحله، یک تعریف بسیار ساده دارد: هربار که سعی کنید وارد حساب کاربری خود شوید، سیستم شرکت سونی از یک راه دیگر (با استفاده از SMS) با شما ارتباط برقرار می‌کند و با ارسال یک کد، اطمینان حاصل می‌کند که فرد دیگری درحال استفاده از اطلاعات حساب شما نباشد.

در این مطلب قصد داریم آموزش فعال کردن تایید دو مرحله‌ای PS4 را به صورت مرحله به مرحله و تصویری برای شما شرح دهیم.

راهکار اول: از طریق کنسول

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله‌ای PS4

۱) وارد منوی Settings در صفحه خانگی کنسول خود شوید.

۲) به منوی PlayStation Network/ Account Management بروید.

۳) در این صفحه وارد منوی Account Information شوید.

۴) به بخش Security وارد شوید.

۵) در این صفحه وارد گزینه ۲-step verification که به صورت پیش فرض غیرفعال است شوید.

۶) در این صفحه گزینه Set Up Now را انتخاب کنید. پس از این کار وارد صفحه ای می شوید که باید در آن شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. برای این کار در منوی پیش شماره گزینه Iran و سپس تلفن خود را بدون صفر وارد کنید و گزینه Add را انتخاب نمایید. با این کار یک کد به شما پیامک می گردد که با وارد کردن آن این سرویس فعال می شود.

 

راهکار دوم: از طریق مرورگر اینترنت

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله‌ای PS4-1

۱) بر روی این لینک کلیک نمایید تا وارد وبسایت شبکه پلی استیشن شوید.

۲) با وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور خود، وارد صفحه زیر می شوید.

۳) بر روی گزینه Edit رو به روی Status کلیک نمایید. با انجام این کار، وارد صفحه زیر می شوید و باید شماره همراه خود را، با انتخاب کشور ایران، وارد کنید.

۴) با انجام این کار یک پیامک از سوی سونی برای شما ارسال می شود که باید کد اعلام شده در آن را در صفحه جدید همانند شکل زیر وارد نمایید:

۵) چنانچه پس از گذشت ۵ دقیقه هیچ پیامکی دریافت نکردید، بر روی گزینه resend کلیک نمایید. اگر باز هم هیچ پیامکی دریافت نشد، احتمالاً باید تنظیمات شبکه تلفن همراه خود را تغییر دهید. در صورت ورود موفقیت آمیز کد، با صفحه زیر مواجه می شوید که به معنای فعال شدن اعتبارسنجی دو مرحله ای حسابتان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *